De huidige summatieve beoordelingssystemen in het onderwijs kampen met een aanzienlijke uitdaging: het garanderen van eerlijke en accurate metingen van leerprestaties voor alle leerlingen. Een recente studie toonde aan dat een significant percentage van de leerlingen (bijvoorbeeld 15%) hun potentieel…
Lees verderDe traditionele benadering van toetsing in het onderwijs, met een sterke focus op summatieve evaluaties, belemmert vaak het dieper leren. In plaats van een momentopname van kennis aan het einde van een leertraject, biedt formatieve toetsing een dynamische aanpak die…
Lees verderDe wereld verandert in een razendsnel tempo, gedreven door technologische vooruitgang en globalisering. De vaardigheden die vandaag essentieel zijn, zijn morgen mogelijk al achterhaald. Dit vraagt om een fundamentele transformatie in het onderwijs. We moeten afstappen van traditionele, kennisgerichte methoden…
Lees verderDe transitie naar een hybride leeromgeving biedt onderwijsinstellingen ongekende kansen om het onderwijs te moderniseren en te personaliseren. Een efficiëntere ruimtebenutting, verhoogde flexibiliteit voor docenten en leerlingen, en verbeterde leerresultaten zijn slechts enkele voordelen van een succesvol geïmplementeerd hybride leermodel….
Lees verder